Jeszcze w tym roku, w czwartym kwartale, ma zostać oddany najkrótszy odcinek, na którym trwają prace. To łącznik między Szubinem a obwodnicą Bydgoszczy o długości 9,7 km. W trakcie budowy powstaną m.in. nowy wiadukt przez Noteć oraz węzeł Rynarzewo. Po ukończeniu tego fragmentu droga ekspresowa S5 relacji Wrocław-Poznań-Bydgoszcz będzie kompletna. Zaawansowanie rzeczowe na koniec maja wynosi 55,7%.

S5 Bydgoszcz Błonie - Szubin Północ maj 2021 r.

W trzecim kwartale 2022 roku ma zostać ukończona budowa odcinka Nowe Marzy-Świecie Południe. To droga o długości 23,3 km, która połączy autostradę A1 z obwodnicą Świecia - ona również podlega rozbudowie. Wiosenne prace spowodowały m.in. przełożenie ruchu na fragmenty jezdni nowej drogi m.in. w miejscowościach Wiąg, Nowe Marzy, Przechowo i Kozłowo. Jak informuje GDDKiA na koniec maja zaawansowanie rzeczowe kontraktu wynosi 29,1%.

S5 Nowe Marzy - Świecie Południe, maj 2021 r.

W tym samym czasie ma również zostać ukończony 22-kilometrowy odcinek Świecie Południe-Bydgoszcz Północ. W marcu uzyskano pozwolenie na użytkowanie jednego z największych przejść dla zwierząt, jakie powstały na polskich drogach. Odcinek ma być łącznikiem między obwodnicą Świecia a węzłem Bydgoszcz Północ, który stanowi północy kraniec obwodnicy miasta. Na koniec maja zaawansowanie rzeczowe kontraktu wynosiło 30,2%.

S5 Świecie Południe - Bydgoszcz Północ, maj 2021 r.

Prace wykończeniowe prowadzone są na odcinkach Bydgoszcz Opławiec-Bydgoszcz Błonie oraz Szubin Północ-Żnin Północ - mają zakończyć się jeszcze w czerwcu. Ukończenie wszystkich odcinków drogi ekspresowej S5 sprawi, że będzie ona miała w województwie kujawsko-pomorskim długość 128 km. W maju zapewniono też finansowanie prac przygotowawczych do dalszej budowy, która ma połączyć autostradę A1 w okolicach Grudziądza z S5 w Ostródzie.